RENDGENSKO SLIKANJE ZUBA – kada se radi i što omogućuje – da li je štetno – centar dentalne medicine artDENTAL

Današnja ordinacija dentalne medicine i kvalitetan pristup radu teško je zamisliv bez rendgenskog uređaja. Rendgenska snimka zuba važna je i osnovna stomatološka dijagnostika.

Omogućuje planiranje i provođenje terapije na siguran i kvalitetan način. Rendgensko snimanje zuba pokazuje promjene i eventualna oštećenja na zubu koja se inače samim stomatološkim pregledom ne bi mogla uočiti.

Uloga i važnost rendgenske snimke zuba

U dentalnoj medicini uz prvi pregled pacijenta jako je bitno snimanje zuba, koje omogućuje detaljniji pregled, te služi za dijagnostiku i izradu plana terapije.

U artDENTAL-u uz svaki prvi pregled pacijenta (koji je u našoj klinici besplatan) sugeriramo napraviti panoramsku snimku (ortopantomogram, skraćeno ortopan), koja omogućuje prikaz gornje i donje čeljusti s okolnim strukturama.

Na taj način možemo napraviti detaljan pregled svih zubi, detektirati karijes, koji prostim okom ne možemo vidjeti ili upalne procese na korijenu zuba koji su jedino vidljivi na snimci.

Ortopan nam također omogućuje da vidimo koji je zub liječen (bez živca, mrtav), koliko se korjenovi zuba nalaze u kosti, te jesu li dobri nosači za eventualno planiranje protetskog rada (krunice ili mosta).

Pri očitavanju ortopana najvažnije je iskustvo i znanje stomatologa koji ga očitava. Osim fokusa na problem zbog kojeg je pacijent došao potrebno je obratiti pažnju i na ostale eventualne promjene ili anomalije. Često se potpuno slučajno otkriju promjene koje nisu pokazivale nikakve simptome.

Koje se sve promjene mogu otkriti slikanjem zuba?

Zamislite samo situaciju da dođete zbog jednog zuba koji vas najviše smeta i ne napravite panoramsku snimku zuba, taj zub u korijenu može biti bolestan, s upalnim procesom, a vi potrošite novac na zub koji je zapravo za izvaditi.

Ili primjerice dođete zbog jednog zuba koji vas smeta, a zapravo imate puno većih problema s ostalim zubima nego što je zub zbog kojeg ste došli.

Promjene koje se mogu otkriti:

• apscesi zuba
  • gubitak kosti
  • bolesti desni
  • propadanje zuba
  • ciste i ostale slične promjene

Ostale rendgenske snimke zubi

Ortopan predstavlja osnovnu snimku, dok za planiranje ugradnje implantata ili detaljnu kontrolu liječenih zubi, te opsežnosti upalnih procesa sugeriramo CBCT snimku, koja omogućuje trodimenzionalni prilaz čeljusti i zubi.

CBCT (3D snimanje zuba)

U artDENTAL-u imamo mogućnost slikanja CBCT-a (3D snimanje zuba) kojeg očitava dr. Marko Nikolić, spec.oralne kirurgije. Postupak snimanja je vrlo jednostavan i brz, identičan snimanju ortopana.

Precizniji i realniji prikaz u svim dimenzijama omogućava visoku točnost u određivanju i predviđanju tijeka terapije. CT snimanje zuba i čeljusti je potrebno kako bi ocijenili dimenziju i kvalitetu čeljusne kosti.

Na osnovi CT snimke planiramo broj i raspored implantata, te eventualne potrebne mjere za izgradnju čeljusti.

RVG SNIMANJE ZUBA

Svaka naša ordinacija je opremljena i digitalnim RVG uređajem, koji omogućuje poseban način snimanja pojedinog zuba na digitalni senzor gdje se slika odmah prikazuje na računalu umjesto na negativ filmu.

Takvo slikanje radimo kod svakog liječenja zuba (uklanjanja živca) odmah nakon što napunimo kanal adekvatnim materijalom, kako bi iskontrolirali način i dužinu punjenja te imali dokumentirano.

Koliko je slikanje zubi štetno?

U današnje vrijeme uređaji za snimanje zubi su manje štetni nego što su nekada bili jer se usavršavanjem tehnike izrade aparata i snimanja omogućilo smanjenje ukupne količine zračenja.

U našoj klinici koristi se najsuvremenija digitalna rendgenska oprema.

Svaki pacijent tijekom snimanja zuba je zaštićen olovnom pregačom kako je zakonom propisano.

Jedina kontraindikacija za slikanje zubi predstavlja trudnoća kod žena.

Kod CT uređaja, s obzirom na to da je moguće prilagođavati veličinu polja potrebnog za snimku, smanjuje se količina zračenja u odnosu na obične CT uređaje.

Ugovorite snimanje zubi u našoj klinici, očekuje vas kompletna dijagnostika na jednom mjestu!

Vezani članci:

Apsces zuba – artDENTAL