Bol u čeljusti (vilici) – artDENTAL

Bol u čeljusti (vilici) može biti uzrokovana mnogim čimbenicima. Bol koja se osjeti može biti različita, javljati se u različito vrijeme, te može biti različitog intenziteta.

Pročitajte više u našem blogu što sve mogu biti uzroci boli u čeljusti (vilici).

Povezanost zubi i bol u čeljusti

Nekada bol u čeljusti može prouzročiti:

• karijes određenog zuba,
  • fraktura zuba,
  • infekcija ili
  • trauma zuba.

Razlog može biti i nesvjesni udarac, temporomandibularni poremećaj, bruksizam, traumatska okluzija ili projekcija boli u čeljusti (neke udaljene žarišne točke).

Potrebno je utvrditi kakva je bol u čeljusti, da li je uzrok boli u čeljusti povezana sa zubom ili je uzrok boli nešto drugo i nema veze sa zubom.

Kada zubi uzrokuju bol u čeljusti

Ako se utvrdi da je bol vezana uz zub, u podlozi može biti: karijes, trauma, fraktura, infekcija te bol može biti različite prirode.

Bol može biti:

• pulsirajuća,
  • tupa,
  • oštra,
  • perzistentna, može se javljati tijekom spavanja,
  • također može prosijavati prema uhu i samom pacijentu se može dogoditi da ne može odrediti zub je uzrok boli.

Na temelju informacija provode se određeni dijagnostički testovi.

Uzrok boli u čeljusti također može biti povezan s čeljusnim zglobom. To se onda naziva temporomandibularni poremećaj, čije manifestacije boli u čeljusti mogu biti različite.

Na primjer, bol u mišićima koju pacijent osjeća kao bolnu čeljust nije rijetka, no ako se zbog pogrešne dijagnoze doktora dentalne medicine, počinju liječiti zdravi zubi, takvi postupci mogu dovesti do daljnjih komplikacija i problema.

Zbog određene terapije na zubima ili gubitka zubi može doći do stvaranja malokluzije koja s vremenom također stvara bol u čeljusti.

Malokluzija posljedično utječe na čeljusni zglob u kojem se događaju promjene koje pospješuju razvijanje boli.

Bilo kakvi znakovi trnjenja zuba ili čeljusti jasno su upozorenje da se svakako morate javiti svom zubaru i otkriti razlog neugode.

Ne ignorirajte simptome!

Vezani članci:

Pulsiranje zubnog mesa i pulsirajuća zubobolja

Liječenje zubobolje

Trauma zuba – artDENTAL